Bogen udkommer om

Dag(e)

:

Time(r)

:

Minut(ter)

:

Sekund(er)

Bogen “Det kulinariske spor for bønder, kokke og købmænd” er ved at være færdig. Den er blevet til på baggrund af utallige opfordringer af flere faggrupper til vores kollega, Jesper Zeihlund. På NCLF er vi glade for, at vi har indgået en aftale med Jesper Zeihlund, om at bogen udgives i regi af NCLF.

Vi har taget bogen til os af flere forskellige årsager, men først og fremmest mener vi, at bogen kan gøre en forskel i arbejdet med vores grundlæggende vision om at skabe konkret og praksisnær udvikling i det kulinariske fødevareerhverv. Vores engagement i bogen hænger også fint sammen med, at Jesper Zeihlund – der har været med os fra centrets start – også i fremtiden vil være en nøgleperson i udvikling af NCLF og centrets arbejde.

Ud over den fysiske bog bliver teksten også lavet til lydbog. Det er især til ære for en stor del af bogens målgruppe, nemlig de mange praktikere, der sjældent får sat sig med en bog. Vi arbejder også med andre formater som podcast, tv og andet.

Bogen forventes færdig før udgangen af marts og kan i første omgang kun erhverves fysisk ved større oplag på over 25 stk. Bogen vil desuden kunne downloades elektronisk her fra siden uden beregning.

Den vejledende udsalgspris bliver 100.00 kr. per styk, ekskl. moms og fragt.*1

*1 – Minimum antal er 25 stk pr forsendelse

Til en begyndelse kan vi bringe bogens bagsidetekst, der kort beskriver indholdet:

”Det kulinariske spor for bønder, kokke og købmænd” opsummerer mange års tanker og skriblerier om behovet for flere fødevarer med identitet og patos i den danske fødevareproduktion. Tekstens indhold bygger på real life-observationer fra årtiers kontakt med flere hundrede virksomheder. 

Jesper Zeihlund har i snart 30 år arbejdet i og på tværs af fødevarebranchen, først som praktiker og senere som rådgiver. Han har været tilknyttet en bred vifte af landets universiteter som praktisk brobygger mellem forskning og erhvervsliv. Med et operationelt og kommercielt orienteret helhedsbillede af det danske fødevareerhverv har han det seneste årti arbejdet over hele Danmark som selvstændig erhvervsrådgiver med speciale i fødevarerelateret landdistriktsudvikling og oplevelsesøkonomi i fødevareerhvervet.

Jespers mission er at ruske branchens mange aktører venligt og sætte fokus på det kæmpepotentiale, der ligger lige for fødderne af det danske fødevareerhverv: Muligheden for at tilbyde kulinarisk interessante fødevarer med stedbundethed, unikke produkthistorier og ikke mindst fødevarerelaterede oplevelser til et marked, der bare vokser og vokser – både herhjemme og globalt.