Hvornår:
10. april 2018 kl. 15:00 – 18:00 Europe/Copenhagen Tidszone
2018-04-10T15:00:00+02:00
2018-04-10T18:00:00+02:00
Hvor:
Københavns Madhus
Ingerslevsgade 44
1705 København
Danmark
Pris:
Gratis
Kontakt:
Camilla Pedersen, Professionshøjskolen Absalon

Workshop for og om start-ups, små- og mellemstore virksomheder og entreprenørskab inden for mad og måltider. NB! Nyt afholdelsessted: Københavns Madhus (2 min. fra CPH Food Space).

Logistik for fremtiden – det samlede system og nye muligheder

MADmekka-partneren Professionshøjskolen Absalon (PHA, tidl. UCSJ) inviterer dig med på den tredje og sidste af tre workshops med det formål at løfte og udvikle logistikken på fødevareområdet. Første workshop handlede om leverandørernes behov, den anden om aftagernes behov, den tredje har fokus på det samlede system og konkrete muligheder.

Det er tidskrævende for den enkelte producent at transportere sine egne produkter, og det kan være dyrt at få en fragtmand til det. Derfor kan der være en fordel i at gå sammen med andre mindre producenter og lave en fælles logistikløsning.

Gennem oplæg fra transportører ser vi på denne workshop samlet på hele transport- og opbevaringssystemet. Baseret på input fra en række producenter og aftagere kommer vi med konkrete bud på, hvordan et system kan se ud. Workshoppen byder blandt andet på:

  • Oplæg fra PHA-forskerne i “Greater Copenhagen – fremtidens MADmekka”
  • Oplæg fra fødevaretransportører om konkrete udfordringer og løsninger
  • Workshop med diskussion af gensidige krav og forventninger til et fælles distributionssystem
  • Udvikling af løsninger på udfordringerne
  • Netværk for producenter, aftagere og andre aktører

Workshoppen varer fra kl. 15-18. Husk endelig af afsætte tid til efterfølgende netværk, drinks & snacks.

Det får du ud af forløbet: Vi tager udgangspunkt i netop dine behov, og du møder andre i værdikæden med samme udfordringer som dig selv. Sammen tænker vi ud af boksen og finder nye løsninger.

Meld dig til ved at trykke på knappen “Registrer” her ovenfor. “Køb” en billet til kr. 0,- og gennemgå tilmeldingsprocessen. Vi har behov for fuldstændige deltagerlister, og det er derfor nødvendigt at melde sig til en person ad gangen. Vi beder bl.a. om virksomhedens navn, CVR-nummer og P-nummer, som findes på cvr.dk. Det er lidt bøvlet, ja, men tilskudsgiverne kræver det til gengæld for, at arrangementet er gratis. Så alt i alt er det stadig en super god deal for dig. Færdiggør din bestilling inden der er gået 25 minutter, ellers må du starte forfra igen. Efter fuldført bestilling modtager du to mails. Det er den anden, der er din booking-bekræftelse.

Tilmelding sker efter først-til-mølle-princippet og skal finde sted senest en uge før afholdelse af arrangementet. Bemærk, at der af hensyn til planlægning og bestilling af forplejning opkræves no-show-beløb på kr. 500,-, hvis du udebliver uden at melde afbud.

Hvis du har spørgsmål, så kontakt da venligst Camilla Pedersen på mail: cavp@pha.dk

 

 

 

By | 2018-03-20T13:18:47+00:00 februar 27th, 2018|